> Logo

Het logo van de vereniging bestaat uit een grafische weergave van een Romeinse fibula (mantelspeld) die in 1980 in Driel is gevonden. De fibula is daarmee een verwijzing naar de rijke geschiedenis die het gebied kent. Met name door de ligging langs de Neder-Rijn en de voormalige Limes (grensstreek) van het Romeinse Rijk.

De naam van de vereniging ‘Historische Kring Driel’ wordt met een rode lijn onderstreept. De rode lijn vormt samen met de witte achtergrond van het logo een verwijzing naar de Poolse vlag. Deze verwijzing symboliseert de verbondenheid die in de Tweede Wereldoorlog is ontstaan tussen de Drielse burgerbevolking en de Poolse parachutisten die tijdens operatie Market Garden in september 1944 bij het dorp werden afgeworpen.